OBS MØTET ER UTSATT ! - Frokostmøte og årsmøte 3.mai

Roar Harsvik var uheldig mens han var ute på ski og er sykemeldt, så hans og Dag Jarle Aksnes sitt besøk i Molde 3. mai er avlyst .Frokostmøtet og årsmøtet den 3. mai er derfor utsatt.  Vi kommer tilbake med  ny dato for frokostmøtet og årsmøtet så snart det er avklart.Frokostmøte kl. 08.00-10.00 - Hvordan ta markedsandeler i en av verdens raskest voksende næringer? Innkalling til årsmøte i MNF kl. 10.00-10.30
Dato3. mai kl. 00:00 - 16. april kl. 00:00
Last ned til kalender

Hvordan vokse?

"Reiseliv er en av de viktigste næringene for fremtiden, men reiselivet må jobbe hardt og smart for å lykkes», sier næringsminister Monica Mæland.

Norsk reiseliv omsetter for 70 milliarder i året og sysselsetter 140 000 personer. I 2015 økte antall utenlandske ankomster i Norge med 12 prosent. Markedsaktiviteter og den lave kronekursen i 2015 er grunner til dette. For 2016 er det rekordtall: antall bestilte flybilletter til Norge fra utlandet ligger 17 prosent høyere 1. januar- 31. juli i år, sammenlignet med samme periode i 2015. Ikke bare er det flere bestilte flybilletter, men antall dager de har planlagt å være i Norge, før de reiser hjem igjen, øker også. Men den største målgruppen er nordmenn, hvor velger de å reise?

NHO Reiseliv forventer en vekst i reiselivet på nesten 70% de neste årene. Nordmøre og Romsdal har flere av de største naturbaserte turistattraksjonene i landet. Trollstigen og Atlanterhavsveien er nasjonale turistveier og våre fremste merkevarer i reiselivssammenheng. Målet er å bli i Norgestoppen på opplevelser og aktiviteter. Dette vil gi betydelig ringvirkninger for mange, om vi klarer å ta vår andel av veksten. Transport, handel, service med flere er næringer som vi nyte godt av vekst.

Markedsandeler, mer penger i kassa, flere ansatte i næringen, mer synergier! Hvordan skal Nordmøre og Romsdal lykkes som reiselivsdestinasjon fremover? Hva er potensialet? Hvordan levere opplevelser i verdensklasse? Dag Jarle Aksnes, direktør for Fjord Norway NCE Tourism, Roar Harsvik, reiselivsdirektør VisitNorthwest og The Travel Inspector Odd Roar Lange vil fortelle hvordan de mener vi skal lykkes. I tillegg får vi høre hvordan hotellene i byen ser på fremtiden.

Sted: Quality Hotel Alexandra
Tid: 3. mai kl. 08.00 - 10.00, frokost fra kl. 08.00 - 08.30
Pris: kr 200,- + mva

I etterkant av frokostmøtet, kl. 10.00 - 10.30 er det årsmøte i Molde Næringsforum - samme sted.
Sakspapirer sendes ut i forkant av møtet.

Påmelding til begge møtene her: