Stor interesse fra nye aktører om online booking

Flere bookbare opplevelser i Molderegionen.

Aktivitetsbutikken for opplevelseleverandører og bookbare opplevelser i Molde, Midsund, Nesset og Aukra er tilgjengelig via Visit Nordvest – og synlig gjennom Fjord Norway og Visit Norway.

Klikk deg gjerne inn på Aktivitets butikken her. Programvaren som brukes til å gjøre leverandører bookbare heter Trekksoft, og onsdag 8.mai arrangerte vi møte sammen med Visit Norvest der aktører i regionen vår kunne få informasjon direkte fra Olan O’Sullivan som er CEO i Trekksoft.

Hele 15 aktører var tilstede på møtet – og brorparten av disse er nye aktører som ønsker å bli bookbare på nett! Gjennom masterplanarbeidet jobber vi for å tilgjengeliggjøre flere bookbare opplevelser i Molde-regionen. 

Det blir enklere å selge inn opplevelser i regionen når de er tilgjengelig på nett – framtiden er digital! Målsettingen er at flere av disse blir bookbare på nett allerede i sommer.


Folk vil oppleve natur og kultur

Hele 66 % av utenlandske turister (57 % av norske) vil oppleve en kombinasjon av kultur og natur, og velger reisemål etter hvem som kan tilby gode opplevelser innen dette.

(Turistundersøkelsen Epinion  2018). Topp 3 av utendørsopplevelser som turistene ønsker er 1. Oppleve den norske naturen  2. Fjordene og 3. Fjell. Utenlandske gjester er ofte ute etter ‘soft adventures’ som gjerne er en snillere bruk av naturen enn oss nordmenn; ofte mer bynært og så ekstremt eller vanskelig som de turene mange av oss nordmenn ønsker. 

De viktigste kulturaktiviteter som ønskes er; 1. oppleve lokal kultur, livsstil og tradisjon, 2. oppleve byen og lokalbefolkningen,  3.sigtseeing  og 4. kulinariske opplevelser og lokal mat

Har du tanker om å utvikle aktiviter, nye ideer eller spørsmål kan du ta kontakt med markeds- og utviklingsansvarlig i Masterplanen 2030 Hilde Bergebakken hb@moldenf.no